Korie cull Iz IME1jwj CY unsplash

In 4 stappen naar een omnichannelstrategie

Wat is een omnichannelstrategie?

Omnichannel is een doordachte koopervaring voor de klant op verschillende kanalen. Met een goed doordachte omnichannel automatiseer je veelvoorkomende handelingen en krijg je meer inzicht in processen.

1. Ken je klant

Om tot een goede omnichannelstrategie te komen is het van belang dat je jouw klanten leert kennen. Steeds vaker is de webshop een verlengstuk van een fysieke winkel. Door het gedag en de behoeftes van jou klanten te analyseren kom je tot praktische oplossingen in de winkel en online.

2. Hoe ziet jou customer-journey er uit?

De customer journey is de ‘reis’ die een klant aflegt om tot de aankoop van een product of dienst over te gaan. Het is van belang om vooraf na te denken over de behoeftes van klanten, wij noemen dit customer journey mapping. Een goed doordachte customer journey maakt dat je van een bezoeker uiteindelijk een klant maakt.

3. Een uniforme merkbeleving

Zorg ervoor dat alle kanalen die je inzet in je omnichannelstrategie dezelfde uniforme merkbeleving hebben. Of de klant nu een bezoek brengt aan een fysieke winkel of gebruik maakt van een e-commerce kanaal, zorg ervoor dat de beleving die bij jouw merk past uniform is.

4. Vergaar inzicht

Bespaar veel tijd en werk door jouw winkel en webshop vanuit één centrale plek te managen. Koppel slimme tools zoals Hubspot en Hotjar om vanaf nu beslissingen te maken op basis van data!

Meer dan alleen een webshop

De functie van een webshop ...